kropkaMiędzynarodowy Dzień Kropki 2020

15 września 2020 r. był obchodzony Międzynarodowy Dzień Kropki. Zapoczątkowany został przez historię bohaterki książki kanadyjskiego pisarza Petera Reynoldsa - Vashti. Celem tego dnia jest wzbudzenie u dzieci kreatywności, pomysłowości i zachęcenie ich do działania.
My również przyłączyliśmy się do świętowania. Tego dnia kropka pojawiła się na lekcjach chemii i biologii – na chemii w postaci modelu atomu, a na biologii jako pojedyncza komórka, od której wszystko się zaczyna. Kropka była też motywem zadań i łamigłówek na zajęciach z matematyki.


W tym dniu również dzieci z klas I – III wykonywały różne działania m.in. szukały drugiej części kropki, tworzyły kropkowe prace plastyczne oraz wykonywały zabawy ruchowe z kropkami. Natomiast na godzinie wychowawczej w klasie 4, uczniowie zostali zapoznani z opowiadaniem Petera H. Reynoldsa "Kropka". Po wysłuchaniu dzielili się swoimi odczuciami i refleksjami oraz rozmawiali na temat swoich posiadanych talentów i zainteresowań. Potem uczniowie mieli za zadanie wyciąć z kolorowego papieru chmurkę i zapisać na niej swój talent, wszystkie chmurki zostały przyklejone na duży arkusz, który został zawieszony w sali. „Inspirujące kropki” to temat prac plastycznych, które powstały za zajęciach świetlicowych.
Na lekcji geografii uczniowie zostali podzieleni na drużyny. W ciągu 30 sekund stawiali kropki, a następnie łączyli je w kontury państw europejskich. Kreatywne ćwiczenia z zastosowaniem piłek, znaczników i hula – hop oraz zabawy z zastosowaniem okrągłych przyrządów odbyły się na lekcjach wychowania fizycznego.
Kropki i kropeczki pojawiły się również na lekcji plastyki, techniki i informatyki, gdzie uczniowie wykonywali swoje prace różnymi technikami plastycznymi oraz w wybranym edytorze graficznym.
W klasie 4 na lekcji religii było nawiązanie do Przypowieści o talentach (Mt 25,14-30), tłumacząc, że jesteśmy obdarowani różnymi talentami, aby je pomnażać dla dobra swojego i innych. Aby pomnażać talenty, możemy doskonalić się w tym, czym zostaliśmy obdarowani . Od człowieka zależy to, czy je wykorzysta czy zmarnuje. Potem uczniowie przedstawili swoje talenty na rysunku lub opowiadali o nich. Natomiast w klasie 2 na podstawie opowiadania o kropce, uczniowie dostali zadanie, aby połączyć kropki i pokolorować powstały obrazek.