KODY QR
Nasze zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z języka polskiego nie wieją nudą. Podczas lekcji poznawaliśmy różne części mowy. Teraz czasownik czy rzeczownik nie mają przed nami żadnych tajemnic. Towarzyszyły nam kody QR.B yła świetna zabawa. A nauka gramatyki stała się przyjemnością.
Konkurs AFIK HISTORYCZNY
Uczniowie naszej szkoły uczestniczyli dziś w konkursie Alfik Historyczny. Musieli zmierzyć się z testem. Z niecierpliwością czekamy na wyniki. A pasjonatom historii życzymy sukcesów.
Projekt Świetliczaki – zadanie nr 8
Projekt Świetliczaki na tropie … zagadek realizacja zadania nr 8 - Czy szewc bez butów chodzi? Uczniowie poznali specyfikę ginących i obecnych zawodów oraz ciekawostki z nimi związane. Na koniec wykonali krzyżówkę dotyczącą zawodów z hasłem „Introligator”.
Projekt Ekologia - Relacja 5
Uczniowie klasy II realizują projekt Ekologia. Relacja 5 ; Temat: Jak z butelek powstają bluzy polarowe?
Uczniowie obejrzeli film z mini wykładem o wpływie śmieci na zmiany klimatyczne. Zgromadzili przedmioty z papieru, z tworzyw sztucznych, ze szkła i produkty zielone. Zastanawiali się, z czego dana rzecz została zrobiona, co się stanie, jak się zepsuje lub przestaniemy jej używać. Dowiedzieli się, co to są odpady i co się dzieje z odpadami, które nie są posegregowane. Rozmawiali o skutkach braku segregacji i o tym, że warto prawidłowo segregować śmieci. Dowiedzieli się co możemy zrobić, żeby spowolnić zmiany klimatyczne i jakie przedmioty z naszego otoczenia najczęściej są stworzone w procesie recyklingu. Najbardziej zaciekawiło uczniów, że bluza z polaru wykonana jest z butelek Pet. Podobało im się przetwarzanie zużytych przedmiotów i tworzenie z nich nowych rzeczy. Wykonały żółwia z tworzyw sztucznych.
KONKURS GŁOŚNEGO CZYTANIA PO NIEMIECKU
W naszej szkole rozpoczął się KONKURS GŁOŚNEGO CZYTANIA PO NIEMIECKU. Przez trzy kolejne miesiące uczniowie klas 5 - 8 będą doskonalić czytanie tekstów w języku niemieckim. W maju poznamy mistrza czytania szkoły oraz mistrzów poszczególnych klas. Na zdjęciach uczestnicy konkursu z klas 5 i 6.
Dzień Kolorowej Skarpetki
21 marca to nie tylko pierwszy dzień wiosny. To także Dzień Kolorowej Skarpetki, czyli Światowy Dzień Zespołu Downa. Świętujemy go, nosząc kolorowe skarpetki nie do pary i w ten sposób okazując symboliczne wsparcie dotkniętych nim osobom. Data tych obchodów jest symboliczna - przypada na 21 dzień 3 miesiąca w roku, ponieważ to dodatkowy, trzeci chromosom w 21 parze składających się łańcuchów DNA chromosomową w ludzkich komórkach powoduje występowanie tej wady genetycznej.
Uczniowie klasy IV a i VI w ramach obchodów Dnia Kolorowej Skarpetki na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych rozmawiali o osobach chorych na trisomię 21. Jako symbol solidarności z tymi osobami i ich rodzinami zaprojektowali kolorowe skarpetki, dając w ten sposób znak swojego zainteresowania. Natomiast uczniowie kl. III oglądali film edukacyjny o życiu osób chorych na Zespół Downa. Czytali informację na temat tej choroby - zespołu Downa oraz rozmawiali na temat tolerancji, akceptacji, szacunku i solidarności z tymi osobami. Świętowali ten dzień jak pozostałe klasy, zakładając kolorowe skarpetki nie do pary i w ten sposób okazaliśmy symboliczne wsparcie dla osób dotkniętych tą chorobą. Klasa II również przyłączyła się do tej „kolorowej” akcji.