kody qr zajecia wyrownawczeKODY QR
Nasze zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z języka polskiego nie wieją nudą. Podczas lekcji poznawaliśmy różne części mowy. Teraz czasownik czy rzeczownik nie mają przed nami żadnych tajemnic. Towarzyszyły nam kody QR.B yła świetna zabawa. A nauka gramatyki stała się przyjemnością.

alfik historyczny 1Konkurs AFIK HISTORYCZNY
Uczniowie naszej szkoły uczestniczyli dziś w konkursie Alfik Historyczny. Musieli zmierzyć się z testem. Z niecierpliwością czekamy na wyniki. A pasjonatom historii życzymy sukcesów.

projekt swietliczaki zadanie 8Projekt Świetliczaki – zadanie nr 8
Projekt Świetliczaki na tropie … zagadek realizacja zadania nr 8 - Czy szewc bez butów chodzi? Uczniowie poznali specyfikę ginących i obecnych zawodów oraz ciekawostki z nimi związane. Na koniec wykonali krzyżówkę dotyczącą zawodów z hasłem „Introligator”.

projekt ekologia relacja 5Projekt Ekologia - Relacja 5
Uczniowie klasy II realizują projekt Ekologia. Relacja 5 ; Temat: Jak z butelek powstają bluzy polarowe?
Uczniowie obejrzeli film z mini wykładem o wpływie śmieci na zmiany klimatyczne. Zgromadzili przedmioty z papieru, z tworzyw sztucznych, ze szkła i produkty zielone. Zastanawiali się, z czego dana rzecz została zrobiona, co się stanie, jak się zepsuje lub przestaniemy jej używać. Dowiedzieli się, co to są odpady i co się dzieje z odpadami, które nie są posegregowane. Rozmawiali o skutkach braku segregacji i o tym, że warto prawidłowo segregować śmieci. Dowiedzieli się co możemy zrobić, żeby spowolnić zmiany klimatyczne i jakie przedmioty z naszego otoczenia najczęściej są stworzone w procesie recyklingu. Najbardziej zaciekawiło uczniów, że bluza z polaru wykonana jest z butelek Pet. Podobało im się przetwarzanie zużytych przedmiotów i tworzenie z nich nowych rzeczy. Wykonały żółwia z tworzyw sztucznych.

konkurs glosnego czytania po niemieckuKONKURS GŁOŚNEGO CZYTANIA PO NIEMIECKU
W naszej szkole rozpoczął się KONKURS GŁOŚNEGO CZYTANIA PO NIEMIECKU. Przez trzy kolejne miesiące uczniowie klas 5 - 8 będą doskonalić czytanie tekstów w języku niemieckim. W maju poznamy mistrza czytania szkoły oraz mistrzów poszczególnych klas. Na zdjęciach uczestnicy konkursu z klas 5 i 6.

dzien kolorowej skarpetkiDzień Kolorowej Skarpetki
21 marca to nie tylko pierwszy dzień wiosny. To także Dzień Kolorowej Skarpetki, czyli Światowy Dzień Zespołu Downa. Świętujemy go, nosząc kolorowe skarpetki nie do pary i w ten sposób okazując symboliczne wsparcie dotkniętych nim osobom. Data tych obchodów jest symboliczna - przypada na 21 dzień 3 miesiąca w roku, ponieważ to dodatkowy, trzeci chromosom w 21 parze składających się łańcuchów DNA chromosomową w ludzkich komórkach powoduje występowanie tej wady genetycznej.
Uczniowie klasy IV a i VI w ramach obchodów Dnia Kolorowej Skarpetki na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych rozmawiali o osobach chorych na trisomię 21. Jako symbol solidarności z tymi osobami i ich rodzinami zaprojektowali kolorowe skarpetki, dając w ten sposób znak swojego zainteresowania. Natomiast uczniowie kl. III oglądali film edukacyjny o życiu osób chorych na Zespół Downa. Czytali informację na temat tej choroby - zespołu Downa oraz rozmawiali na temat tolerancji, akceptacji, szacunku i solidarności z tymi osobami. Świętowali ten dzień jak pozostałe klasy, zakładając kolorowe skarpetki nie do pary i w ten sposób okazaliśmy symboliczne wsparcie dla osób dotkniętych tą chorobą. Klasa II również przyłączyła się do tej „kolorowej” akcji.